معرفی  پیشخوان دانشگاهی

داشبوردی است منحصر به فرد و منسجم برای ورود کاربران، اساتید، کارمندان و دانشجویان به کلیه سامانه های موجود در دانشگاه از قبیل پژوهشی، آموزشی ، کارگزینی ، ایمیل ، رفاهی و ... بدون نیاز به ورود اطلاعات کاربری مجدد برای هر سامانه.

کاربران پس از ورود به این داشبورد می توانند خلاصه ای از وضعیت کاری خود در تمام سیستم های دانشگاه را مشاهده نمایند.

برخی از این اطلاعات خلاصه عبارتست از:

  • تعداد ایمیل های ناخوانده در هر فولدر
  • تعداد نامه های جدید در سیستم اتوماسیون در کارتابل های مختلف
  • آخرین وضعیت آموزشی دانشجو و دروس ارائه شده
  • دروس ارائه شده توسط استاد همراه با زمان ارائه درس و نمایش لیست دانشجویان با امکان ارائه اس ام اس و ایمیل به دانشجویان
  • آخرین فیش حقوقی کارمندان و .....
  • اعتبار پژوهشی اساتید در سه سال گذشته
  • نمایش دوره های ضمن خدمت برای کارمندان
  • و .....
Responsive Image
Responsive Image

مشخصات پیشخوان دانشگاهی

امکانات فنی پرتال پیشخوان
 
۱.    نصب و راه اندازی هسته پرتال لایفری همراه با ارائه یک عدد تم رسپانسیو ویژه
 
۲.    اتصال به سامانه احراز هویت مرکزی: در جریان این پروژه ارتباط لایفری با سیستم  CAS دانشگاه جهت ورود یکباره به سیستمها برقرار می گردد. همچنین با ایجاد ارتباط بین پرتال و LDAP، کاربرانی که در پرتال حساب کاربری نداشته باشند، به صورت خودکار برای آنها حساب کاربری و نقش لازم ایجاد خواهد شد.
 
۳.   ایجاد پرتلت Notifications با هدف فراخوانی اطلاعیه ها و پیغام های مناسب از سامانه های داخلی به عنوان مثال :

  • سامانه پست الکترونیک: پرتلت Notifications با دریافت ایمیل کاربر از اطلاعات کاربری وی (فراخوانی شده از LDAP) و پرسش رمز عبور ایمیل و ذخیره آن، با استفاده از پروتکل IMAP، لیست فولدرهای کاربر و تعداد ایمیل های خوانده نشده او را نشان می دهد.
  • سامانه آموزشی، پژوهشی و دانشجویی: پرتلت Notification با دریافت اطلاعات کاربری دانشجو و شماره دانشجویی ازLDAP، اطلاعاتی مانند دروس انتخابی و برنامه امتحانات کاربر را به وی نشان می دهد. در این بخش نیز مانند سایر بخشها، دیگر پیغام های موردنظر کارفرمادرامور پژوهشی و دانشجویی نیز قابل استخراج و نمایش است
  • ۴.    پرتلت دایرکتوری دانشگاه (دفترچه تلفن): با امکان جستجوی افراد و نمایش اطلاعات تماس در داشبورد کاربران
     
    ۵.    امکان جابجایی پورتلت ها در صفحه و شخصی سازی چینش توسط کاربر
     
    ۶.    نمایش رویدادهای تقویم ها و بوک مارک های اشتراک گذاشته شده با قابلیت جستجوی کاربر
     
    ۷.    مرورگرها: پرتال کلیه نسخه های مرسوم مرورگرهای Firefox، Chrome و Safari و نسخه ۸ به بعد مرورگر IE را پشتیبانی می کند.
Responsive Image

تکنولوژی پیشخوان دانشگاهی

مبتنی بر تکنولوژی J۲EE

تولید شده در فرآیند توسعه RUP

برخوردار از معماری Service Oriented Architecture (SOA)

بهره گرفته از ابزار هایی چون Hibernate، Spring، JBoss، Struts، AJAX، JSF، JAAS، LDAP، Lucene، Log۴j، Tiles و Jack Rabbit.

پشتیبانی از استاندارد ها و تکنیکهایی چون JSR ۱۶۸، JSR ۱۷۰، XPDL، XML-XSL، SOAP، RMI، WSRP، JMS، HQL، SSO و WSDL

برخورداری از Mail Server (IMAP)

پشتیبانی از زبانهای فارسی و انگلیسی.

توانایی ارائه Web Service

توانایی ارائه Web Service

توانایی ارسال SMS از طریق SMS Gateway

 

ملاحظات امنیتی

پرتال لایفری از استاندارد صنعت، تکنولوژی‌های رمزنگاری در سطح دولتی، شامل الگوریتم‌های پیشرفته از قبیل DES، MD۵، و RSA، و رده بندی شده در زمره پلتفرم‌های پرتالی با بیشترین امنیت با استفاده از مجموعه LogicLibrary's Logicscan می باشد. پرتال لایفری یک SSO(یک‌بار ثبت نام برای دسترسی به چند اپلیکیشن) را پیشنهاد می‌دهد که با Yale CAS، JAAS، LDAP، Netegrity، Microsoft Exchange، و بیشتر از این تعداد یکپارچه می‌شود.
 
افزون بر آن، پرتال لایفری با مدیریت کاربری قوی و ویژگی‌های امنیتی شامل سیاست‌های رمز عبور، تنظیمات یادآوری کاربر، و پروسه های لاگین کامل هدایت می‌شود. لایفری همچنین به وسیله دستورالعمل‌های OWASP ایستادگی کرده است تا خطر آسیب پذیری امنیتی را کاهش دهد. دیگر ویژگی‌های امنیتی شامل موارد زیر است:
 
Pluggable Authentication
 
Email Verification
 
Session Management

 

 

Responsive Image
Responsive Image

راهکارهای پشتیبانی

پشتیبانی این محصول به صورتهای زیر انجام می گردد:
 
 پشتیبانی حضوری در کمتر از ۳ ساعت برای استانهای تهران و یزد و کمتر از ۲۴ ساعت برای سایر استانها
 
پشتیبانی از راه دور به صورت نامحدود
 
پشتیبانی از راه دور به صورت نامحدود (ویژه مدیر سیستم)
 
پشتیبانی تلفنی در ساعات کاری در طول ایام هفته (ویژه مدیرسیستم)
 
مرکز پشتیبانی و ثبت تیکت: www.support.ir

 

 روش تضمین کیفیت

جهت تضمین کیفیت محصول نهایی، یکسال پشتیبانی رایگان برای رفع کلیه خطاها و مشکلات در نظر گرفته شده است. از طرف دیگر کلیه فراوردهای پروژه پس از پیاده سازی توسط واحد تست شرکت، تست و رفع خطا می گردد. ضریب DRE شرکت در پروژه های گذشته ۰.۹ می باشد.

 

Responsive Image
Responsive Image

مستند سازی

مستندات توسعه، نصب و راه اندازی پرتال به انضمام مستندات کاربری پرتال تهیه و به کارفرما تحویل داده خواهد شد. ابزار مستند سازی، نرم افزار ورد می باشد.
 
 پشتیبانی رایگان(گارانتی) به میزان یکسال پس از افتتاح پرتال در حد رفع باگ و به روز رسانی سیستم به امکانات جدید و ارائه خدمات پس از فروش به مدت ۱۰ سال به صورت غیر رایگان.