هوشمندسازی سیستم های فروش

امروزه چالش اصلی کسب و کارها، تصمیم گیری های کارآمد در مواقع حساس و بحرانی است. عمده این چالش ها عبارتند از:
  1. انتخاب بهترین کمپین از کمپین های تبلیغاتی با هزینه های متفاوت
  2. انتخاب مشتریان واجد دریافت کد تخفیف
  3. بهینه­ سازی رفتار های فروش در مواجهه با انواع مشتریان
  4. حفظ مشتری در دراز مدت و جلوگیری از ریزش مشتریان
  5. ترغیب مشتریان از دست رفته و تسهیل بازگشت مشتریان
مأموریت ما در سپهر افزار ایرانیان(SAIN)، هوشمند سازی سیستم های فروش جهت دستیابی به مزیت های ذیل است:
  1. گروه بندی مشتریان با تحلیل داده های سیستم های فروش
  2. ایجاد امکان تشخیص سودآوری و درآمدزایی گروه های مشتریان
  3. نمایش گروه های وفادار در بین مشتریان
  4. تسهیل انتخاب کمپین‌های تبلیغاتی بر اساس عملکرد گروهی مشتریان
  5. خودکارسازی رضایت سنجی مشتریان
  6. خودکار سازی فرایند ارائه کد تخفیف
  7. سفارشی سازی فروش به ازای هر مشتری
  8. ارائه داشبوردهای مدیریتی ویژه مدیران فروش، مدیرعامل و هیئت مدیر
  9.  تحلیل آهنگ خرید مشتریان بر اساس هوش مصنوعی
  10. دریافت آخرین وضعیت فروش بر روی تلفن همراه مدیران
  11. تشخیص ناهنجاری در انبار برای پیدا کردن خروج  نامتعارف از انبار
هوشمند سازی سیستم های فروش در بنگاه های اقتصادی مختلف قابل انجام است که ساین(SAIN) یک نمونه آن را با نام دیگ دیتا مناسب برای رستوران ها و سیستم های کیترینگ پیاده سازی نموده است. 
دیگ دیتا، نوآورانه و جسور، باورها و پیش‌فرض‌های صاحبان کیترینگ و رستوران داران را به چالش می کشد.
محصول دیگ دیتا جهت مدیریت هوشمند صنایع غذایی و صنعت رو به رشد رستوران ها طراحی شده است که ایده‌های متنوع جدیدی در حوزه های فروش، انبار داری، جذب مشتریان، مالی، درآمد و هزینه و منابع انسانی اجرا کرده است که تحول چشمگیری در امر رستورانداری ایفا می نماید. ما سعی میکنیم به جای تبدیل انبوه داده ها به انبوه داشبوردها، استفاده موثر از چند گزارش کاربردی را نهادینه کنیم.
در هوشمند سازی سیستم های فروش مزیت های زیادی برای سازمان یا شرکت ایجاد می گردد یکی از آنها ایجاد داشبوردهای مدیریتی می باشد. در ادامه با داشبوردهای مدیریتی دیگ دیتا آشنا می شویم.
داشبورد مدیریت مشتریان
 
در دیگ دیتا، داشبورد مدیریت مشتریان به رستوراندار کمک می ­کند که :
  • مشتریان پولساز خود را بشناسد
  • نگاه تحلیل گرانه به اطلاعات خود پیدا کند
  • کمپین­های تبلیغاتی مناسب هر گروه از مشتری انتخاب کند
  • از میزان رضایت مشتریان خود آگاهی پیدا کند
امکانات این داشبورد عبارتند از:
  1. دسته بندی مشتریان بر اساس تازگی خرید، تعداد خرید و مجموع پولی که تا به حال در این بنگاه اقتصادی خرج کرده اند
  2. گروه بندی مشتریان در دسته های قهرمان و وفادار، علاقه مند، در حال رشد و پر ریسک
  3. امکان خصوصی سازی RFM بر اساس درخواست مشتری
  4. نمایش میزان خرید هر گروه از مشتریان در بازه زمانی دلخواه
  5. امکان نمایش لیست کامل مشتریان در هر گروه
  6. نمایش یک مشتری خاص و رفتارهای وی در داشبورد اختصاصی
  7. نمایش میزان پول سازی هر دسته از مشتریان
  8. نمایش جزئیات خرید یک مشتری یا یک گروه از مشتریان در یک بازه زمانی خاص شامل نام و نام خانوادگی، مجموع خرید مشتری، تاریخ آخرین خرید، دسته مشتری، انواع قراردادها که تا بحال با آنها خرید کرده اند.
  9. امکان نمایش رفتارهای خرید یک مشتری در ۳۰ روز گذشته، به صورت ماهیانه، فصلی یا سالیانه یا در یک بازه زمانی خاص
  10. امکان نمایش روزهای خرید یک مشتری یا گروهی از مشتریان در هفته
  11. نمایش غذا های جذاب برای یک مشتری
  12. نمایش کلیات هر فاکتور یک مشتری
  13. نمایش میزان خرید یک مشتری یا گروهی از مشتریان به تفکیک ناهار و شام
  14. نمایش مجموع خرید های یک مشتری یا گروهی از مشتریان در بازه زمانی خاص
  15. امکان مشاهده و مقایسه رفتار خرید مشتریان در دو بازه زمانی
  16. نمایش رشد، ثبات، تنزل درجه گروه مشتریان و امکان نمایش جزئیات خرید آنها در داشبورد اختصاصی
  17. امکان نمایش سرویس های یک فاکتور
  18. نمایش میزان محبوبیت غذاها در بین دستگاه‌های مختلف مشتری
  19. نمایش شاخص رفتار مشتریان بر اساس معیارهای امتیاز بازگشت مشتری، امتیاز تازگی خرید، امتیاز پولسازی و شاخص رضایت مشتری به صورت کلی
  20. نمایش وضعیت مشتریان در دسته بندی های مشتری جدید، تازه وارد، مشتری عادی، آشتی کرده و از دست رفته
  21. نمایش تعداد مشتریان در هر دسته بندی،  از ابتدا تا کنون

داشبورد فروش


داشبورد فروش در دیگ دیتا یکی از جذاب ترین هاست. چرا که:
  • به تحلیل آهنگ خرید مشتریان بر اساس هوش مصنوعی می­ پردازد.
  • مدیران را از آخرین وضعیت فروش، درآمد و هزینه کرد مجموعه آگاه می­ سازد.
یکی از تعاریفی که در داشبورد فروش دیگ دیتا حائز اهمیت است، دیگ پرس نام دارد.
دیگ پرس:  یک واحد کار در آشپزخانه های ایرانی یا فست فود که می تواند معادل قیمت یک وعده غذایی ساده باشد.

حال که با این مفهوم آشنا شدیم به شرح امکانات داشبورد فروش دیگ دیتا می­ پردازیم:

  1. نمایش میزان فروش دیگ پرس در دیروز، روز مشابه در هفته گذشته و میانگین دیگ پرس های فروش رفته در روز مشابه در ۵ هفته گذشته
  2. نمایش میزان فروش در دیروز، روز مشابه در هفته گذشته و میانگین دیگ پرس های فروش رفته در روز مشابه در ۵ هفته گذشته
  3. نمایش پنج محصول پرفروش دیروز
  4. نمایش میانگین نظرسنجی در هفت روز گذشته
  5. نمایش میانگین نظرسنجی از ابتدا تا امروز با امکان انتخاب بازه زمانی مورد نظر
  6. نمایش جدول کالاهای در آستانه خرید
  7. نمایش تعداد کالاهای در آستانه خرید در انبار
  8. نمایش دریافتنی ها و پرداختنی های دیروز، روز مشابه هفته گذشته و میانگین آنها در روز مشابه در ۵ هفته گذشته
  9. نمایش ریز دریافتنی و پرداختنی ها در داشبورد اختصاصی
  10. نمایش میزان کمترین و بالاترین حقوق، مجموع اضافه کاری و حقوق پرداخت شده­ی ماه گذشته
  11. نمایش تعداد مشتری، مجموع دیگ پرس، پرس و فروش به ریال در هفت روز گذشته و امکان نمایش جزئیات آنها
  12. امکان مخفی کردن یا نمایش اقلام اطلاعاتی در نمودار
  13. نمایش میانگین تعداد دیگ پرس  و مقدار فروش به ریال در سی روز گذشته
  14. نمایش غذاهایی با بیشترین پرس فروش  در طی سی روز گذشته
  15. نمایش غذاهایی با کمترین پرس فروش  در طی سی روز گذشته
  16. امکان نمایش جزئیات فروش غذای منتخب
  17. نمایش مجموع ریالی فروش سرویس ها در سال جاری
  18. امکان مشاهده جزئیات فروش سرویس ها در هر ماه
  19. امکان نمایش تعداد دیگ پرس و پرس در سال جاری
  20. امکان نمایش جدول فروش روزانه به تفکیک میزان فروش به ریال و تعداد دیگ پرس
  21. امکان دانلود تمام جدول فروش روزانه در فایل اکسل
  22. امکان مشاهده و مقایسه دیگ پرس فروش رفته در هر ماه در سال هایی که رستوران تاسیس شده است
  23. نمایش نمودار اوج کار (میانگین پرس فروش رفته در هر ساعت در هفت روز گذشته)
  24. نمایش نمودار فروش به تفکیک ناهار و شام در هفت روز گذشته
  25. نمایش ابری سرویس های محبوب
  26. نمایش مقدار فروش به تفکیک قراردادها در سی روز گذشته
  27. نمایش جزئیات فروش قرارداد منتخب در سی روز گذشته
  28. نمایش میانگین پرس فروش رفته در هر روز هفته در سی روزه گذشته
داشبورد انبار
 
این داشبورد در راستای جلوگیری از رسوب کالا در انبار و مواجهه با کمبود اقلام کالای مورد نیاز طراحی شده است که امکانات ذیل را فراهم می کند:
  1.  نمایش روند روزانه ورودی و خروجی انبار در هفت روز گذشته
  2.  نمایش روند ماهانه ورودی و خروجی انبار در امسال
  3. نمایش روند سالانه ورودی و خروجی انبار
  4. فیلتر تاریخ مدیریت انبار
  5. نمایش جزئیات ورودی و خروجی انبار در داشبورد اختصاصی
  6.  نمایش جدول موجودی کالاهایی در انبار که با آهنگ مصرف تا هفته آینده تمام می شود
  7. نمایش تعداد کالاها در آستانه خرید در هر انبار و مشاهده جزئیات هر کالا در جدول کالاهای در آستانه خرید
داشبورد درآمد و هزینه

رستوراندار به کمک این داشبورد  براحتی در جریان درآمد و هزینه مجموعه خود قرار می­ گیرد.
امکانات این داشبورد عبارتند از:
نمایش میزان درآمد کل رستوران از زمان گشایش تاکنون
  1. نمایش میزان تفکیکی درآمد رستوران از زمان گشایش تاکنون
  2. نمایش درآمد سالانه ماهانه و روزانه رستوران
  3. امکان نمایش درآمد سالانه، ماهانه و روزانه رستوران
  4. امکان نمایش روند درآمد و هزینه روزانه طی ۷ روز گذشته
  5. امکان نمایش روند ماهانه درآمد و هزینه در سال جاری
  6. امکان نمایش جزئیات درآمد و هزینه هر ماه در داشبورد اختصاصی
  7. امکان نمایش روند درآمد و هزینه سالانه
  8. نمایش جدول هزینه و درآمد در ماه به تفکیک سرفصل ها
داشبورد بن تخفیف یا ژتون
 
این داشبورد، رستورانداران را در راستای آگاهی از نتیجه عملکرد و سودآوری کمپین های برگزار شده، حمایت می ­کند. امکانات این داشبورد به شرح ذیل می­باشد:
  1. نمایش جدول رفتار گروهی مشتریان جذب شده با بن تخفیف
  2. نمایش مجموع خرید، مجموع تخفیف و میانگین فاکتورهای تخفیف
  3. نمایش مجموع و میانگین خرید مجدد مشتریان جذب شده با بن تخفیف، بدون آن
  4. نمایش غذاهای محبوب مشتری­ های بن تخفیف
  5. نمایش غذاهای محبوب مشتری­های بن تخفیف در بازگشت بدون آن
  6. نمایش روزانه تعداد بن تخفیف مصرف شده و مجموع آن
  7. نمایش روزانه تعداد فاکتور های بن تخفیف
  8. نمایش روزانه تعداد مشتری های بن تخفیف
  9. نمایش روزانه تعداد مشتری جذب شده با بن تخفیف
  10. نمایش روزانه بازگشت مشتری جذب شده با بن تخفیف، بدون آن
  11. نمایش فاکتور های مشتریان در بازگشت بدون کارت تخفیف
  12. نمایش تعداد مشتریان بازگشته بدون بن تخفیف به تفکیک نوع قرارداد
  13. نمایش تعداد مشتریان بازگشته بدون بن تخفیف به تفکیک تأمین کننده بن تخفیف
  14. نمایش روزانه میزان بن تخفیف استفاده شده به تفکیک تأمین کننده
  15. نمایش تعداد کل مشتریان آشتی کرده توسط بن تخفیف
  16. نمایش جزئیات مشتریان آشتی کرده توسط بن تخفیف
  17. نمایش رفتار گروهی مشتریان آشتی کرده توسط بن تخفیف
  18. نمایش جزئیات فاکتور آشتی کنان با بن تخفیف
  19. نمایش سرویس محبوب میان مشتریان آشتی کرده توسط بن تخفیف
  20. نمایش میزان عملکرد بانیان آشتی
داشبورد مشتریان از دست رفته

این داشبورد به رستوراندار کمک می­ کند تا دریابد "مشتریانی که از دست رفته اند چه ویژگی­های مشترکی دارند".
امکانات این داشبورد عبارتند از:
  1. نمایش تعداد مشتریان از دست رفته که تنها یک خرید با بن تخفیف داشتند به تفکیک تأمین کننده­ ی بن
  2. نمایش جزئیات فاکتور مشتریان از دست رفته که تنها یک خرید با بن تخفیف داشتند
  3. نمایش تعداد مشتریان از دست رفته که تنها یک خرید با بن تخفیف داشتند
  4. نمایش ابری غذاهای محبوب مشتریان از دست رفته که تنها یک خرید با بن تخفیف داشتند
  5. نمایش تعداد مشتریان از دست رفته در هفت روز گذشته که تنها یک خرید با بن تخفیف داشتند
  6. نمایش غذاهای محبوب مشتریان از دست رفته که تنها یک خرید با بن تخفیف داشتند
  7. نمایش جزئیات فاکتور مشتریانی که تنها یک بار خرید کردند و از دست رفتند
  8. نمایش تعداد مشتریان جذب نشده
  9. نمایش ابری غذاهای محبوب مشتریانی که تنها یک بار خرید کردند و از دست رفتند
  10. نمایش تعداد مشتریانی که تنها یک بار خرید کردند و از دست رفتند در هفت روز گذشته
  11. نمایش غذاهای محبوب مشتریانی که تنها یک بار خرید کردند و از دست رفتند
  12. نمایش جزئیات آخرین فاکتور مشتریان از دست رفته
  13. نمایش غذاهای محبوب مشتریان ازدست رفته در آخرین خریدشان
  14. نمایش تعداد سفارش غذاهای محبوب مشتریان ازدست رفته
  15. نمایش تعداد مشتریان جذب شده‌ی از دست رفته
  16. نمایش ابری غذاهای محبوب مشتریان ازدست رفته
  17. نمایش تعداد مشتریان ازدست رفته در سی روز گذشته
  18. نمایش ابری غذاهای محبوب مشتریان ازدست رفته در آخرین خریدشان
در این مقال سعی بر آن داشتیم که امکانات محصول دیگ دیتا شرکت سپهر افزار ایرانیان را حضور شما خواننده عزیز معرفی کنیم. دیگ دیتا درخور رستوران ها و سیستم های کیترینگ طراحی شده است که مزیت ایجاد داشبوردهای مدیریتی  در حوزه های فروش، انبار داری، جذب مشتریان، مالی، درآمد و هزینه و منابع انسانی و بن تخفیف را ایجاد نموده که تحول چشمگیری در امر رستورانداری ایفا می نماید. این داشبوردها به هدف ارائه چند گزارش کاربردی و مؤثر به مدیر ارشد رستوران، پیاده سازی شده تا آنها را در تصمیم گیری های کارآمد در مواقع حساس و بحرانی از قبیل انتخاب بهترین کمپین از کمپین های تبلیغاتی با هزینه های متفاوت، انتخاب مشتریان واجد دریافت کد تخفیف، بهینه­ سازی رفتار های فروش در مواجهه با انواع مشتریان، حفظ مشتری در دراز مدت و جلوگیری از ریزش مشتریان، ترغیب مشتریان از دست رفته و تسهیل بازگشت مشتریان حمایت نماید.