سامانه پذیرش دانشجویان غیرایرانی Admission

جذب دانشجوی خارجی در کشور از اولویت‌های وزارت علوم می‌باشد که به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، بر این اساس دانشگاه‌ها مجاز به جذب دانشجویان خارجی در مقاطع مختلف تحصیلی هستند و می‌توانند بخشی از ظرفیت خود را به جذب دانشجوی غیرایرانی اختصاص دهند.
اکثر دانشگاه‌های کشور درخواست پذیرش را به صورت Application Form، ایمیل و یا حضوری دریافت می‌کنند. با توجه به رشد چشمگیر تعداد متقاضیان، مشکلات عدیده‌ای از قبیل: کند شدن روند رسیدگی به درخواست‌ها، مفقود شدن فرم ثبت نام (یا ایمیل)، پراکندگی اطلاعات و ... به وجود آمده است. 
در راستای تسهیل و روان سازی جذب و پذیرش دانشجویان خارجی و تحقق مسیر بین المللی سازی دانشگاه ها، سامانه دانشجویان غیرایرانی برای اطلاع رسانی و پذیرش دانشجو راه اندازی شده است، که هدف از آن حل مشکلات مذکور و الکترونیکی کردن تمامی امور دانشجویان اعم از پذیرش، امور کنسولی، تمدید اقامت و ... می‌باشد و این امکان وجود دارد تا تمام فرم‌ها و کاربرگ‌ها را به آن اضافه نمود. 
در زیر به برخی از ویژگی ها و قابلیت‌هایی که سامانه را از موارد مشابه متمایز می نماید، اشاره شده است:

  •  چند زبانه بودن (فارسی، عربی، انگلیسی و ... )
  •  سادگی استفاده از سامانه
  •  امکان افزودن راهنما برای تمامی بخش‌ها
  •  تماس با معرفین علمی از طریق سامانه
  •  امکان تعریف انواع فایل و دریافت سند مربوطه
  •  طراحی قالب ایمیل
  •  دریافت انواع خروجی (pdf، excel، txt و ...) از هر گزارش
  •  ...
Responsive Image

خدمات سامانه Admission

بخش اول (سایت سامانه)

1 . صفحه اصلی سایت و تمامی صفحات داخلی به سه زبان: فارسی، عربی و انگلیسی طراحی شده است
2 . قابلیت نمایش لیست رشتههای مورد پذیر دانشگاه به سه زبان
3 . امکان ثبت نام و ورود به پنل کاربران و پنل مدیران
4 . ارسال پیام در بخشهای "تماس با ما" و "ارسال گزارش"

​​​​​​​بخش دوم (پنل کاربران)

1 . امکان ثبت درخواست پذیرش در دانشگاه توسط کاربران
2 . تمامی فعالیتها و تغییر وضعیتی که بر روی یک درخواست انجام میشود، با ایمیل اطلاع رسانی میشود، درسامانه لاگ شده و کاربر میتواند گردش کار آن را در سامانه مشاهده نماید
3 . قابلیت ارسال تیکت و گزارش اشکال توسط کاربران و دریافت پاسخ مدیر سامانه، تمامی پیام ها به صورت ایمیل نیز اطلاع رسانی میشود
4 . مشاهده لیست رشتههای مورد پذیرش در دانشگاه
5 . مشاهده لیست خدمات یا درخواست هایی که کاربر انجام داده است

​​​​​​​بخش سوم (پنل مدیریت)
​​​​​​​
کاربران:
1 . امکان مشاهده لیست کاربران
۲ . قابلیت دریافت لیست کاربران در قالب فایل پیدیاف و اکسل
۳ . امکان ویرایش اطلاعات کاربران، تغییر کلمه عبور، تغییر وضعیت کاربران و ورود به حساب کاربران توسط مدیر سامانه
۴. قابلیت انجام انواع فیلتر بر روی لیست کاربران و دریافت گزارش مورد نظر
پیامها:
4 . مشاهده لیست پیامها در سه دسته: تیکتها، تماس با ما، گزارش اشکال
5 . قابلیت تغییر وضعیت یک تیکت و ارسال پیام به صورت نامحدود توسط مدیر سامانه
6 . به ازای هر پیامی که در سامانه ثبت می شود، ایمیل اطلاع رسانی نیز ارسال میگردد
رشته های تحصیلی:
7 . امکان افزودن رشته تحصیلی و همچنین ویرایش و حذف رشتههای موجود
8 . به ازای هر رشته تحصیلی امکان مشخص کردن پردیس، کد رشته، وضعیت پذیرش (در سه مقطع کارشناسی، ارشد ودکتری)، فعال/غیرفعال نمودن، تعریف عنوان و گرایش رشته به سه زبان
9 . امکان مشاهده لیست رشتهها و وضعیت پذیرش هر رشته در سه مقطع تحصیلی
10 . قابلیت دریافت لیست رشته ها در قالب فایل پی دی اف و اکسل
11 . قابلیت انجام انواع فیلتر بر روی لیست رشته ها و دریافت گزارش مورد نظر
فایل ها:
12 . قابلیت تعریف انواع فایل در سامانه و دریافت سند مربوطه از کاربر به صورت داینامیک
13 . برای هر نوع فایلی که در سامانه تعریف میشود، میتوان ویژگی هایی مثل عنوان فایل به سه زبان، فرمت فایلی  موردقبول(png,gif,jpg,jpeg,doc,docx,xls,xlsx,pdf,rar,zip tex )، حداکثر حجم قابل قبول برای فایل،حداکثر تعداد فایلهای مشابه قابل قبول، ترتیب نمایش و استفاده از قالب تصویر برای نمایش تصاویر
14 . امکان دسته بندی نوع فایلهای تعریف شده وجود دارد و میتوان برای هر دسته حداکثر حجم قابل قبول تعریف کرد
15 . امکان آپلود فایل در سامانه و دریافت لینک دانلود توسط مدیر به صورت نامحدود
ایمیل:
16 . قابلیت تعریف قالب ایمیل، برای هر نوع ایمیلی که از طریق سامانه ارسال میشود
17 اا هر قالب ایمیل شامل عنوان ایمیل ارسالی، محتوای ایمیل، نام نمایشی فرستنده ایمیل، to ، from, reply_to ، cc و
bcc میباشد، و تمامی موارد توسط مدیر سامانه قابل تنظیم میباشد
18 . هر ایمیل به صورت اتومات توسط سامانه و با توجه به کلمات کلیدی، کامل میشود
19 . لیست تمامی ایمیلهای ارسال از طرف سامانه توسط مدیر قابل مشاهده میباشد
20 . امکان مشاهده وضعیت ایمیلهای ارسال (ارسال موفقیت آمیز، ارسال با خطا، ارسال نشده و ....)
21 . برای مدیر سامانه این امکان وجود دارد که ایمیل های ارسال شده، یا ایمیلهایی که ارسال آنها با مشکل مواجه شده را ویرایش کرده و دوباره ارسال کند
22 . امکان مشاهده پیش نمایش ایمیل، قبل از ارسال آن توسط مدیر سامانه
23 . برای هر قالب ایمیل امکان دسته بندی به گروه ها و کاربردها مختلف وجود دارد
24 . ارسال ایمیل به کاربران، در صورت تغییر وضعیت تیکت های آنها، تغییر وضعیت درخواست های آنها و ...
25 . امکان ارسال مجدد ایمیلهای ارسال شده توسط مدیر سامانه
​​​​​​​
دیگر موارد:
26 . قابلیت تنظیم و ویرایش تمامی لیستهای کشویی سامانه به سه زبان توسط مدیر
27 . فهرست لیستهای کشویی به شرح ذیل میباشد: جنسیت، مقاطع تحصیلی، زبانها، وضعیت تاهل، انواع مقالات،کشورها، رابطه فامیلی و پردیسها
28 . قابلیت تنظیم و ویرایش انواع وضیعتهای مربوط به یک فرایند
29 . قابلیت دستهبندی وضعیتها و تنظیم نمایش ترتیب آنها در لیست کشویی
30 . امکان تعریف و ویرایش برگه و لینک به صورت نامحدود
31 . برای هر برگه این قابلیت وجود دارد که عنوان و محتوا به سه زبان تعریف شود، فعال/ غیرفعال کردن نمایش برگه در منو اصلی سایت، مشخص کردن ترتیب نمایش برگه ها در منو و تغییر لینک به آدرس دلخوا توسط مدیر سامانه
32 . امکان فعال/غیرفعال کردن نمایش زبان ها توسط مدیر سامانه
33 . تمامی نوشتهها اعم از متنها، پیامها، منوها و ... در سامانه به سه زبان قابل ویرایش هستند
34 . برای هر نوشته امکان دستهبندی، فعال/غیرفعال کردن و تعریف تولتیپ (راهنما) به سه زبان وجود دارد
35 . امکان قراردادن راهنما برای تمامی فیلدهای اطلاعاتی به سه زبان
36 . امکان افزودن یک زبان جدید به سامانه در صورت نیاز

مشخصات فنی


1 - نرم افزار تحت وب
2 - واکنش گرا بودن صفحات
3 - زبان برنامه نویسی: php
4 - پایگاه داده: mysql
5 - استفاده از معماری MVC در طراحی
6 - استفاده از فونت ایران سنس  ( IranSans )در سامانه که لایسنس آن از وب سایت فونت ایران www.fontiran.com  برای سامانه خریداری شده است.
7 - امکان تعامل با سایر سیستمهای نرم افزاری
​​​​​​​

خدمات پشتیبانی


 1. پاسخگویی به کاربر معرفی شده
2. نگهداری DB و اجرای وظایف DBA شامل:
 _ نصب و راه اندازی و پیکربندی و به روز رسانی پایگاه داده و محصولات وابسته به آن
 _تعریف و پشتیبانی رویه ها و سیاست های Backup & Recovery
 _ نگهداری مبحث Database Security ایجاد و پیادهسازی User ها و Role ها و Grant ها
_ اجرای trouble shooting و ارائه مشاوره به تیمهای پیادهسازی
3. نگهداری APP شامل:
​​​​​​​ _ نگهداری سرورهای سامانه
 _  نگهداری نسخ سامانه
4. بهروزرسانی مستندات سامانه شامل:
 _ راهنمای راهبری
 5. تحلیل و مدیریت نیازمندیهای اعلام شده از سوی راهبر
6. توسعه سامانه برای پاسخ به نیازمندیهای کارفرما و بر اساس توافق طرفین
7. آموزش سامانه بر اساس توافق طرفین
 _ آموزش موارد جدید و تغییرات به راهبر (از راه دور)
​​​​​​​

الزامات امنیتی

منظور از الزامات امنیتی رعایت اصول محرمانگی، صحت و دسترسی پذیری داده ها، اطلاعات و منابع حیاتی کارفرما بعنوان کارفرما میباشد. در این راستا، ضروری است مجری پارامترهای امنیتی ذیل را در تمامی چرخه عمر سیستم (تولید، توسعه و پشتیبانی) در نظر گرفته و به طور مستمر مورد بازبینی و نظارت قرار دهد.

​​​​​​​

مشتریان