دلایل اهمیت استفاده از باشگاه مخاطبان

 
              
​​​​​​​
در سال‌های اخیر، رقابت بر سر جذب مشتری و حفظ مشتریان فعلی سبب شده است تا صاحبان مشاغل، راهکارهای مختلفی را در بازاریابی و برقراری ارتباط با مشتریان خود بکارگیرند.
راه اندازی باشگاه مشتریان روشی جهت برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان یک سازمان، مجموعه یا شرکت است تا افراد به ادامه‌ی روند خرید و استفاده از خدمات و محصولات ترغیب شوند.
​​​​​​​اول به این دلیل که جذب مشتریان جدید، روندی پر هزینه خواهد بود. واقعیت این است که در دنیای رقابتی امروز، بدست آوردن مشتری جدید تا زمانی که منجر به خرید نشود، می‌تواند برای یک سازمان هزینه‌های متفاوتی دربر داشته باشد.
دلیل دوم این است که وجود مشتریان فعلی و بکارگیری راهکاری جهت استمرار خرید آنها، سودآوری بیشتری خواهد داشت و به نفع سازمان می‌باشد.
لذا مهمترین خط مشی بسیاری از مشاغل، مشتری مداری می‌باشد که مورد توجه مدیران قرار گرفته است. مشتری مداری، حفظ مشتریان فعلی و ایجاد وفاداری در آنها، بهترین تبلیغ برای معرفی خدمات و محصولات هر سازمان است.
 
​​​​​​​

معرفی

نرم افزار باشگاه مشتریان سپهر،  یک داشبورد و پنل کاربری به هر مشتری اختصاص میدهد تا مشتری ضمن رصد دقیق فعالیتها و امتیازات کسب شده خود در مسیر رشد و تعالی گام بردارد و با افزایش فعالیتهای خود پله های باشگاه مشتریان را بپیماید.
اولین و مهم ترین مرحله در فرآیند مدیریت باشگاه مشتریان برنامه ریزی و جمع آوری اطلاعات از عادت های خرید مشتریان فعلی است. طبق قانون ۸۰ -۲۰ ، ۲۰ درصد از مشتریان ۸۰ درصد درآمد شما را تشکیل می دهند. پس از شناخت مخاطب و مشتریان کسب و کار لازم است برنامه مناسبی جهت رفع نیاز آنها طراحی و اجرا شود.
مشتریان باید از وجود سیستم و ارزش ها و مزایای آن آگاهی داشته باشند لذا باید تمام ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را برای معرفی و شناخت جامع تر این باشگاه به کار بست و مزیت های سیستم را به صورت شفاف تشریح کرد.
​​​​​​​