رهاسازی 800 قطعه دلقک‌ماهی توسط کودکان قشمی/ توانمندسازی جوامع محلی زمینه‌ساز رشد منطقه

رهاسازی 800 قطعه دلقک‌ماهی توسط کودکان قشمی/ توانمندسازی جوامع محلی زمینه‌ساز رشد منطقه

07 12 2021

 

محمدشریف رنجبر رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس (قشم) در مراسم هفته ملی کودک گفت: بیش از 100 قطعه دلقک‌ماهی بومی آب‌های خلیج‌فارس توسط کودکان قشمی رهاسازی شد

 

 

محمدشریف رنجبر رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس (قشم) در مراسم هفته ملی کودک گفت: هم‌زمان با آغاز هفته ملی کودک بیش از 100 قطعه دلقک‌ماهی بومی آب‌های خلیج‌فارس با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی کودکان با ذخایر ارزشمند این منطقه  توسط کودکان قشمی رهاسازی شد و تا پایان این طرح بیش از 700 قطعه دیگر در سواحل جزایر قشم، هنگام و لارک رهاسازی می‌شود

وی افزود: اجرای این برنامه در ساحل روستای شیب دراز، سومین مرحله رهاسازی دلقک‌ماهی‌های بومی خلیج فارس بود.

رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس (قشم) ادامه داد: این پروژه از طریق برنامه کمک‌های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی (SGP) با همراهی و همکاری جامعه محلی جهت ترمیم و بازسازی بافت‌های مرجانی منطقه خلیج فارس برنامه‌ریزی و اجرا شد.

رنجبر عنوان داشت: هدف از اجرای این طرح فرهنگ‌سازی و آشنایی کودکان با ذخایر ارزشمند این منطقه و ایجاد زمینه مناسب برای حفظ و بازسازی ذخایر گونه‌های در معرض خطر و همچنین حفظ محیط زیست خلیج فارس می‌باشد.

رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس (قشم) تصریح کرد: گرمایش زمین، تغییرات اقلیمی، روش‌های صید مخرب، آلودگی سواحل مرجانی و... تنها بخشی از عواملی هستند که بسترهای مرجانی، زیستگاه‌های شقایق دریایی و دلقک‌ماهی‌های موجود در منطقه خلیج فارس را تهدید می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: دلقک‌ماهی بومی خلیج فارس (کلارکی) توسط شرکت تبسم ساحل قشم از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم تهیه و در نقاط مختلف جزایر قشم، هنگام و لارک رهاسازی می‌شود.

در ادامه صالح دریانورد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان در حاشیه این مراسم گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی همراه با مشارکت و توانمندسازی جوامع محلی یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تعالی در منطقه باشد.

وی ادامه داد: آشنایی کودکان با محیط زیست پیرامون خود و شناخت گونه‌های در معرض خطر با هدف حفاظت و بازسازی ذخایر از آن دست اقداماتی است که نیازمند برنامه‌ریزی است.

 

 

آخرین‌ها

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.