مقدمه و معرفی
مقدمه و معرفی

باشگاه مخاطبان، ابزاری است در خدمت مدیران شرکتها و سازمانها در جهت تبدیل و تعالی مشتریان گذرا به مشتریان وفادار و هوادار. این ابزار در یک فرآیند کوتاه مدت میتواند با حمایت از مشتریان، وفاداری مشتریان را افزایش داده و مشتریان موجود را حفظ و تثبیت نماید. باشگاه مخاطبان اهداف مختلفی را پوشش می دهد که برخی از آنها عبارتند از:
1. ساماندهی جامعه مخاطبان سازمان اعم از مشتریان، کارمندان، شرکای تجاری و سهامداران
2. ایجاد ارتباط مستمر و مفید با مشتریان و مخاطبان
3. مدیریت ارتباط دو طرفه با مشتریان و ایجاد تعاملات برد، برد
4. تبیین جایگاه مشتری در سازمان و به اشتراک گذاری این جایگاه با مشتری
5. افزایش روحیه همکاری میان همکاران، مشتریان و شرکای تجاری سازمان
6. تکریم و ارائه پاداش و جوایز به مسببان پیشرفت سازمان
7. سهیم شدن همه مخاطبان سازمان در رشد و تعالی سازمان