اهداف اصلی پروژه

هدف اصلی پروژه عبارتست از نصب و راه اندازی گذرگاه سرویس های سازمانی در دانشگاه
سایر اهداف پروژه:
- رشد چابکی سازمان با استفاده از یکپارچگی سرویس های نرم افزاری و بانک های اطلاعاتی
- افزایش امنیت ارتباطات نرم افزاری سازمان
مدیریت و مانیتورینگ وب سرویسها و ارتباطات نرم افزاری در سازمان
کلیات روش پیشنهادی
- این سیستم براساس سامانه های متن باز پیاده سازی خواهد شد.
- معماری ESB شامل تعدادی اصول کلیدی است که چابکی و مقیاسپذیری را فراهم می کند. تمرکز اصلی بر روی جداسازی سامانهها از یک دیگر است که است که آنها را قادر میسازد از طریقی سازگار و قابل مدیریت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
- مفهوم گذرگاه (bus) که باعث جدایی سامانهها از یکدیگر است. این موضوع معمولاً با استفاده از ابزارهای پیغامرسان اجرا میشود.
-
- دادههایی که بر روی گذرگاه حرکت میکنند، در یک قالب استاندارد هستند که عموما XML است.
- «مبدل» هایی بین سامانهها و گذرگاه وجود دارد که ارتباط میان این دو را تسهیل میکند.
- مبدل مسئولیت برقراری ارتباط با برنامه و تبدیل اطلاعات روی گذرگاه به قالب قابل قبول برنامه و بالعکس را به عهده دارد. همچنین مبدل میتواند محلی برای فعالیتهای دیگری چون مسیریابی ، پایش، امنیت، و مهار خطاها باشد.
مشخصات فنی سامانه

o مبتنی WSO2 ESB 5.0
o سازگاری و همکاری با انواع وب سرویسها شامل .NET WCF
o پشتیبانی از XML و وب سرویس ها:
SOAP 1.1/SOAP 1.2
WSDL 1.1/WSDL 2.0
WS-Addressing (supports dual channel invocation)
WS-Security with Apache Rampart
WS-Working with Topics and Events with Apache Savan & WSO2 Eventing
WS-Policy (supports separate policies for incoming/outgoing messages)
MTOM/SwA optimizations for binary messages
XML/HTTP (POX)
REST formats
o توسعه پذیری از طریق امکانات درونی سامانه مانند:
Content based routing
Load balancing
Fail-over sending
Message transformation
Message splitting and aggregation
Enterprise integration patterns
o کارایی بالا و فوق العاده با استفاده از non-blocking IO and a streaming XML parsing design
o دارای پروتکل های موثر صنعت
o رابط کاربری تحت وب با امکانات متعدد نظیر:
Sequence editor
Proxy Service editor
Inbound Endpoint editor
Endpoint/Local Entry editor
Task scheduler
Built-in registry browser
Predefined security scenarios
Configure data sources
Transport management
Try-It for services
Logs, trace and statistics monitor
o Multi-protocol مانند:
Non-blocking HTTP/S transport
Transactional JMS transport 1.0 and 1.1 with binary, text and SOAP messages over JMS
Apache VFS file transport (for example, S/FTP, File, zip/tar/gz, WebDAV, CIFS, etc.)
Mail transport (POP3, IMAP, SMTP) with multipart content support
AMQP
Financial Information eXchange (FIX)
Hessian binary protocol for web services
o قابلیت مدیریت سرور و مانیتورینگ سیستم با امکانات متعدد نظیر
System status
System statistics with graphs
Mediation statistics with graphs
Mediation tracer
SOAP tracer
Logs configuring & monitoring
o قابلیت برنامه ریزی انجام وظایف (Scheduling)
اهداف اصلی پروژه

هدف اصلی پروژه عبارتست از نصب و راه اندازی گذرگاه سرویس های سازمانی در دانشگاه
سایر اهداف پروژه:
- رشد چابکی سازمان با استفاده از یکپارچگی سرویس های نرم افزاری و بانک های اطلاعاتی
- افزایش امنیت ارتباطات نرم افزاری سازمان
مدیریت و مانیتورینگ وب سرویسها و ارتباطات نرم افزاری در سازمان
کلیات روش پیشنهادی
- این سیستم براساس سامانه های متن باز پیاده سازی خواهد شد.
- معماری ESB شامل تعدادی اصول کلیدی است که چابکی و مقیاسپذیری را فراهم می کند. تمرکز اصلی بر روی جداسازی سامانهها از یک دیگر است که است که آنها را قادر میسازد از طریقی سازگار و قابل مدیریت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
- مفهوم گذرگاه (bus) که باعث جدایی سامانهها از یکدیگر است. این موضوع معمولاً با استفاده از ابزارهای پیغامرسان اجرا میشود.
-
- دادههایی که بر روی گذرگاه حرکت میکنند، در یک قالب استاندارد هستند که عموما XML است.
- «مبدل» هایی بین سامانهها و گذرگاه وجود دارد که ارتباط میان این دو را تسهیل میکند.
- مبدل مسئولیت برقراری ارتباط با برنامه و تبدیل اطلاعات روی گذرگاه به قالب قابل قبول برنامه و بالعکس را به عهده دارد. همچنین مبدل میتواند محلی برای فعالیتهای دیگری چون مسیریابی ، پایش، امنیت، و مهار خطاها باشد.
ساختار شکست کار و برنامه زمانبندی

ردیف | عنوان فاز | لیست فعالیتها | مدت زمان |
1. | تجزیه و تحلیل نیازهای سازمانی و ارائه خدمات مشاوره |
| 15 روز |
2. | راه اندازی سرور ESB با امکانات موجود (Core Product) |
| 15 روز |
3. | ایجاد ارتباط با سامانه های موجود دانشگاه | ثبت وب سرویسهای دانشگاه تا سقف 50 وب سرویس | 30روز |
نمونه کارها

نمونه کارها

رضایتمندی مشتریان
