جامعه هدف

جامعه هدف

title-line

باشگاه مخاطبان می تواند در کلیه سازمانها، مشاغل و اصناف ارائه دهنده خدمات و کالاهای مصرفی مورد استفاده قرارگیرد. برخی از این سازمانها و اصناف که جامعه استفاده کنندگان باشگاه مخاطبان را تشکیل می دهند عبارتند از:

  1. بانکها و موسسات پولی و اعتباری
  2. تلفن همراه و شرکتهای مخابرات
  3. شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت و ADSL
  4. فروشگاههای بزرگ
  5. هتل ها و مراکز اقامتی
  6. برندهای پوشاک
  7. برندهای کیف و کفش
  8. رستورانها،  فست فودها و کافی شاپ ها
  9. تورهای گردشگری
  10. سینماها و تئاترها
  11. شرکتهای هواپیمایی و دیگر اصناف ارائه دهنده کالاها و خدمات مصرفی
      

   مخاطبان باشگاه

 

 

باشگاه مخاطبان می تواند برای 4 دسته از مخاطبان یک سازمان مورد استفاده قرارگیرد:

  1. مشتریان: مشتریان مهمترین دسته از مخاطبان سازمان هستند که حیات سازمان را تضمین می کنند. باشگاه مخاطبان کلیه ساز و کارهای ارتباطی میان مشتری و سازمان را مکانیزه کرده و ارزش گذاری می کند. هر چند سیستم های سنتی مدیریت ارتباط با مشتری نیز در خصوص ارتباطات نوین با مشتری خدمات گسترده ای ارائه می نمایند. لیکن مشتری هیچ گاه از میزان اهمیت خود و دلیل آن مطلع نمی شود. از این رو باشگاه مخاطبان را با این ویژگی منحصر به فرد که میتواند ارزش واقعی مشتری را به خود وی نیز اعلام کند می توان نسل جدید سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری نامید.
  2. کارکنان: سرمایه های اصلی هر سازمانی، نیروی انسانی آن سازمان هستند. با پیاده سازی باشگاه مخاطبان با رویکرد کارکنان، جایگاه کارکنان سازمان در نزد مدیران سازمان مسئله ای شفاف و روشن برای هر فرد خواهد شد. افراد و نیروهای سازمان بر اساس موقعیت شغلی، سابقه کاری، تخصص و مهارت فردی و ویژگیهای خانوادگی از امکانات  و مزایای سازمان بهره مند خواهند شد.
  3. شرکای تجاری و نمایندگان: رابطه سازمان با نمایندگان و شرکای تجاری نیز می تواند از طریق باشگاه مخاطبان مکانیزه گردد. در این روش نمایندگان فروش سازمان همواره سعی بر فروش بیشتر و کسب رتبه بالاتر خواهند داشت.
  4. سهامداران: سهامداران سازمان می توانند در باشگاه مخاطبان سازمان بر ساز و کار ارتباطی خود با سازمان نظارت داشته باشند