باشگاه مخاطبان

مقدمه و معرفی

title-line

باشگاه مخاطبان، ابزاری است در خدمت مدیران شرکتها و سازمانها در جهت تبدیل و تعالی مشتریان گذرا به مشتریان وفادار و هوادار. این ابزار در یک فرآیند کوتاه مدت میتواند با حمایت از مشتریان، وفاداری مشتریان را افزایش داده و مشتریان موجود را حفظ و تثبیت نماید. باشگاه مخاطبان اهداف مختلفی را  پوشش می دهد که برخی از آنها عبارتند از:

1.   ساماندهی جامعه مخاطبان سازمان اعم از مشتریان، کارمندان، شرکای تجاری و سهامداران

2.   ایجاد ارتباط مستمر و مفید با مشتریان و مخاطبان

3.   مدیریت ارتباط دو طرفه با مشتریان و ایجاد تعاملات برد، برد

4.   تبیین جایگاه مشتری در سازمان و به اشتراک گذاری این جایگاه با مشتری

5.   افزایش روحیه همکاری میان همکاران، مشتریان و شرکای تجاری سازمان

6.    تکریم و ارائه پاداش و جوایز به مسببان پیشرفت سازمان

7.   سهیم شدن همه مخاطبان سازمان در رشد و تعالی سازمان

باشگاه مخاطبان: ابزاری کامل و جامع است  در راستای تبدیل و تعالی مشتریان گذرا به مشتریان وفادار و ماندگار

 

 

اجزای باشگاه مخاطبان

title-line

باشگاه مخاطبان اولین لایه تعامل مشتری با سازمان است که به صورت کارتابل شخصی مشتریان، ویترین تعاملات مشتری با سازمان خواهد بود. در یک نگاه کلی اجزای باشگاه  عبارتند از:

  1. موتور مرکزی باشگاه به صورت تحت وب
  2. سامانه های ارتباط با سیستم های فروش و حسابداری
  3. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
  4. مرکز تماس (Call Center)
  5. سامانه پیامک متمرکز
  6. سیستم های صدور کارت باشگاه
  7. فروشگاه اینترنتی و سامانه پرداخت آنلاین
  8. سایت و پرتال سازمان
  9. شبکه های اجتماعی سازمان اعم از وبلاگ، ویکی، تالار های گفتگو و ...
  10. سامانه های تحت موبایل

 

جامعه هدف

title-line

باشگاه مخاطبان می تواند در کلیه سازمانها، مشاغل و اصناف ارائه دهنده خدمات و کالاهای مصرفی مورد استفاده قرارگیرد. برخی از این سازمانها و اصناف که جامعه استفاده کنندگان باشگاه مخاطبان را تشکیل می دهند عبارتند از:

  1. بانکها و موسسات پولی و اعتباری
  2. تلفن همراه و شرکتهای مخابرات
  3. شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت و ADSL
  4. فروشگاههای بزرگ
  5. هتل ها و مراکز اقامتی
  6. برندهای پوشاک
  7. برندهای کیف و کفش
  8. رستورانها،  فست فودها و کافی شاپ ها
  9. تورهای گردشگری
  10. سینماها و تئاترها
  11. شرکتهای هواپیمایی و دیگر اصناف ارائه دهنده کالاها و خدمات مصرفی
      

   مخاطبان باشگاه

 

 

باشگاه مخاطبان می تواند برای 4 دسته از مخاطبان یک سازمان مورد استفاده قرارگیرد:

  1. مشتریان: مشتریان مهمترین دسته از مخاطبان سازمان هستند که حیات سازمان را تضمین می کنند. باشگاه مخاطبان کلیه ساز و کارهای ارتباطی میان مشتری و سازمان را مکانیزه کرده و ارزش گذاری می کند. هر چند سیستم های سنتی مدیریت ارتباط با مشتری نیز در خصوص ارتباطات نوین با مشتری خدمات گسترده ای ارائه می نمایند. لیکن مشتری هیچ گاه از میزان اهمیت خود و دلیل آن مطلع نمی شود. از این رو باشگاه مخاطبان را با این ویژگی منحصر به فرد که میتواند ارزش واقعی مشتری را به خود وی نیز اعلام کند می توان نسل جدید سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری نامید.
  2. کارکنان: سرمایه های اصلی هر سازمانی، نیروی انسانی آن سازمان هستند. با پیاده سازی باشگاه مخاطبان با رویکرد کارکنان، جایگاه کارکنان سازمان در نزد مدیران سازمان مسئله ای شفاف و روشن برای هر فرد خواهد شد. افراد و نیروهای سازمان بر اساس موقعیت شغلی، سابقه کاری، تخصص و مهارت فردی و ویژگیهای خانوادگی از امکانات  و مزایای سازمان بهره مند خواهند شد.
  3. شرکای تجاری و نمایندگان: رابطه سازمان با نمایندگان و شرکای تجاری نیز می تواند از طریق باشگاه مخاطبان مکانیزه گردد. در این روش نمایندگان فروش سازمان همواره سعی بر فروش بیشتر و کسب رتبه بالاتر خواهند داشت.
  4. سهامداران: سهامداران سازمان می توانند در باشگاه مخاطبان سازمان بر ساز و کار ارتباطی خود با سازمان نظارت داشته باشند

امکانات عمومی باشگاه مخاطبان

title-line

  1. کنترل پنل ویژه مخاطبان جهت مشاهده وضعیت امتیازات خود در باشگاه بر اساس میزان خرید و فعالیت موثر
  2. تعریف سطوح کاربری برای تعریف مدیران مختلف باشگاه
  3. تعریف سطوح کاربران جهت تعالی سازمانی با افزایش وفاداری
  4. امکان افزایش امتیازات بر اساس خرید بیشتر برای کاربران
  5. نمایش امتیازات کسب شده تاکنون و جدول فعالیتها و امتیازات برای مخاطبان
  6. امکان تصویب اطلاعات وارد شده مخاطبان توسط مدیران باشگاه جهت نمایش در سایت
  7. امکان تعیین جدول امتیازات باشگاه بر اساس عناوین فعالیتهای باشگاه
  8. امکان تعریف فعالیتهای جدید برای کاربران و تعیین امتیاز فعالیت جدید
  9. ارسال تصویر، صوت و فیلم توسط مخاطبان باشگاه
  10. ارسال کارت پستال توسط مخاطبان به دوستان و آشنایان
  11. دعوت از دوستان توسط مخاطبان باشگاه جهت عضویت در باشگاه
  12. نمایش مخاطبان باشگاه به صورت متولدین روز، فعالترین کاربران و کاربران جدید
  13. مسابقه و نظر سنجی
  14. امکان تعیین جوایز باشگاه و دهها امکان دیگر که در اصناف مختلف متفاوت می باشد.